Påmeldingsskjema

Styrketrening for løper’n

Løping kan gi økt risiko for skader. Men visste du at ved å gjøre noen enkle styrkeøvelser kan man forebygge noen av de vanligste løpeskadene?

Å løpe er verdens enkleste form for trening. Men i all sin enkelhet er det også en ensidig aktivitet for musklene våre, som dessverre gjør at løpere på alle nivåer er skadeutsatte. Knær, legger og føtter er naturlig mest utsatt, men det er ikke alltid slik at smertene kommer der problemet er. En svakhet i musklene rundt hofta kan føre til en skade i kneet, en løpestil med hard landing på hælen (med strakt kne) kan føre til prob­lemer med leggene. Heldigvis kan noen enkle styrkeøvelser kan man forebygge noen av de vanligste løpeskadene!

Vårt nye kurskonsept gir en gjennomgang av styrkeøvelser for legger, strekkapparat, hoftest­abilitet og stabilisering av kneleddet. Øvelsene tar utgangspunkt i de vanligste løpeskadene og skal både forebygge skader og gjøre deg sterkere i løpsmuskulaturen.

For hver muskelgruppe er det flere vanskel­ighetsgrader. Vi går gjennom alle trinn og gir opplæring i gjennomføring av øvelsene og hvilket nivå du bør starte på. Øvelsene krever minimalt med utstyr.

Etter kurset har du en øvelsesbank som du kan sette sammen til et treningsprogram tilpasset ditt nivå. Øvelsene er utformet slik at du kan endre øvelsene underveis etter hvert som du blir sterkere, eller om du ønsker variasjon. Kurset er utformet av fysioterapeut Veslemøy Hausken, i samarbeid med Löplabbets mest erfarne løpeek­sperter. Målet? Hjelpe flest mulig av våre kunder til skadefri løping.

Informasjon

Sted
Løplabbet Trondheim Sentrum
Tid
Onsdag 25. september 2019 kl. 18.10 - 19.25
Påmeldingsfrist
Tirsdag 24. september 2019 kl. 22.55
Produkt
Styrketrening for løper'n - kurs
Pris
500,00
Ledige plasser
Påmeldingsfrist utløpt

Aktiviteten er ferdig og det er ikke mulig å melde seg på lenger.